با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن علمی مالی اسلامی ایران
رتبه‌بندی عوامل موثر بر اعتبارسنجی مشتریان بانک‌های دولتی در شرایط فاصله‌گذاری اجتماعی

محمد جهانگیریان؛ فرزین رضایی؛ رضا احتشام راثی

دوره 9، شماره 1 ، دی 1401، ، صفحه 27-36

https://doi.org/10.30473/gaa.2022.64227.1579

چکیده
  موضوع و هدف مقاله: بانک‌ها اعم از دولتی و خصوصی در هنگام اعتبارسنجی و تعیین میزان وام مشتریان حقوقی باید به شرایط موجود اقتصادی توجه نمایند. هدف از این پژوهش رتبه‌بندی عوامل موثر بر اعتبارسنجی در بانک‌های دولتی در شرایط فاصله-گذاری اجتماعی است.روش پژوهش: این تحقیق کاربردی و از نوع توصیفی ـ ترکیبی(اکتشافی و پیمایشی) است که در دو مرحله ...  بیشتر

ارائه مدل اشاعه نوآوری های حسابداری در بخش عمومی

ساسان مهرانی؛ محمد عبدزاده کنفی

دوره 5، شماره 2 ، شهریور 1398، ، صفحه 9-24

https://doi.org/10.30473/gaa.2019.41556.1222

چکیده
  موضوع مقاله: با توجه به منافع و مزیت‌هایی‌که نوآوری‌های حسابداری برای بخش خصوصی ایجاد نمودند، این سوال برای بخش عمومی ایجاد گردید، چرا این بخش از مزایای چنین نوآوری‌هایی بهره‌مند نشود. اما در عمل، ویژگی‌های محیطی و سایر عوامل درون و برون‌سازمانی، اشاعه نوآوری‌های حسابداری در بخش عمومی را تحت تاثیر قرار داد. روش پژوهش: در این ...  بیشتر