1- اعتباریان ، اکبر؛ عمادزاده، مصطفی؛ علی روحانی (1393) ، " رابطه حسابرسی عملکرد با کاهش فساد اداری از طریق افزایش شفافیت، بهبود پاسخگویی و ارتقای اعتماد و درستی"،
فصلنامه دانش حسابرسی ، سال چهاردهم ، شماره 55،ص ص5-29.
2- ایمانی ، محمد (1394) ، " چالش های پیش روی الزامی شدن حسابرسی عملکرد در دستگاه های دولتی ایران"،
فصلنامه حسابداری سلامت ، سال سوم، شماره چهارم،ص ص1-19.
3- باباجانى، جعفر (1389) ، "مزایاى اجراى حسابرسى عملکرد در کشور و نقش آن در پاسخگویى"،
مجموعهمقالاتو سخنرانیهایهمایشحسابرسىعملکرد، پاسخگویى و ارتقای بهرهوری، تهران، دیوان محاسبات کشور، مرکز آموزش و بهسازى منابع انسانى، چاپ اول.
4- باباجانى، جعفر. آذر، عادل. مرتضی معیری (1392) ، عوامل و محرکهای تحول در نظام پاسخگویی مالی و عملیاتی بخش عمومی ایران،
فصلنامه مطالعات تجربی حسابداری مالی، سال یازدهم شماره 37 . بهار 93 . ص 37- 1.
5- باباجانی, جعفر, دوست جباریان, جواد. (1396). الگویی برای استقرار نظام حسابرسی عملکرد در نهادهای بخش عمومی ایران.
دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت. (21)6. ص156-143.
6 - حساس یگانه ، یحیی،(1389) ، چالشهای تعیین معیار در حسابرسی عملکرد
،مجموعهمقالاتو سخنرانیهایهمایشحسابرسىعملکرد،پاسخگویىوارتقایبهرهوری، تهران، دیوان محاسبات کشور، مرکز آموزش و بهسازى منابع انسانى، چاپ اول.
7- حیرانی ، فروغ؛ اردکانی، سعید؛ رضا ریاحی (1392) ،
بررسی و اولویت بندی موانع و مشکلات اجرای حسابرسی عملکرد در دستگاه های دولتی استان خراسان جنوبی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد یزد، دانشکده علوم انسانی.
نظری پور, محمد. (1396). 'ضرورت استقرار حسابرسی عملکرد از دیدگاه حسابرسان بخش عمومی ،
دوفصلنامه علمی - پژوهشی حسابداری دولتی. (3)2. ص92-79.
8- میرزایی اهرنجانی ، حسن و فلورا سلطانی تیرانی، (1374) ،
سازمانها، سیستمهای عقلایی، طبیعی و باز،تئوریهای سازمانی، انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، چاپ اول.
1- Babajani, Jafar (2010), Advantages of running performance accounting in the country and its role in responsiveness,
Proceedings of the Performance Auditing, Responsiveness and Efficiency Improvement Conference, Tehran, National Accounting Office, Center for Education and Improvement of Human Resources, 1
st printing. (in persian)
2-Babajani, Jafar, & Doostjabarian, Javad (2017), A pattern for establishing performance auditing system in the organizations of Iranian public sector,
Science of auditing and management auditing, year 6, issue 21, pp. 143-156. (in persian)
3-Babajani, Jafar, Azar, Adel, Morteza Moayeri (2013), Factors and impetuses of change in financial and operational system of Iranian public sector,
Journal of Experimental Studies of Financial Accounting, year 11, issue 37, Spring 2014, pp. 1-37. (in persian)
4-Bovens, M and Hart, P.’t.( 2008). ‘Does Public Accountability Work? An Assessment Tool’, Public Administration, Vol.86, Iss 1, pp 225–242.
5- Chew Har Loke Suhaiza Ismail Fatima Abdul Hamid , (2016),"The perception of public sector auditors on performance audit in Malaysia: an exploratory study", Asian Review of Accounting, Vol. 24 Iss 1 pp. 90 – 104.
6-Daujotaitė, D. , & Adomavičiūtė, D. (2017). “The Role and Impact of Performance Audit in Public Governance”. In Empirical Studies on Economics of Innovation, Public Economics and Management,pp. 29-44. Springer, Cham.
7-
Dietmar Weihrich (2018) "Performance auditing in Germany concerning environmental issues",
Sustainability Accounting, Management and Policy Journal, Vol. 9 No. 1, pp. 29-42.
8-Douglas, J. Raudla,R
.( 2015). ‘The Impact of Performance Audit on Public Sector Organizations: The Case of Estonia’,
Public Organization Review, First online: 07 March 2015,pp1-17.
9-Etebarian, Akbar; Emadzadeh, Mostafa; Ali Rohani (2014), The relationship between performance auditing and reducing bureaucratic corruption through increased transparency, improved responsiveness and enhanced trust and honesty,
Journal of Auditing Science, year 14, issue 55, pp. 5-29. (in persian)
10-Ferdousi, N. (2012). “Challenges of Performance Audit in the Implementation Phase: Bangladesh Perspective”, M. A. Thesis in Public Policy and Governance Program, Department of General and Continuing Education North South University, Bangladesh.
11-Hassas Yeganeh, Yahya (2010), Challenges of criterion setting in performance auditing,
Proceedings of the Performance Auditing, Responsiveness and Efficiency Improvement Conference, Tehran, National Accounting Office, Center for education and improvement of human resources, First printing. (in persian)
12-Heyrani, Forough, & Ardakani, Said, & Reza Riahi (2013), Study and prioritization of the obstacles of running performance auditing in governmental organizations of South Khorasan, Master’s thesis, Islamic Azad University of Yazd, School of Humanities. (in persian)
13-Imani, Mohammad (2015), Challenges facing obligation performance auditing in Iranian governmental organizations,
Journal of Healthy Accounting, year 3, issue 4, pp. 1-19. (in persian)
14-Jones, Peter, (1994).” Public sector Auditing” .Chapman and Hall”, Second editions.
15-Mirzaii Ahranjani, Hassan and Flora Soltani Tirani (1995), Organizations, rational, natural and open organizations, organizational theories, Tehran University Management School Publishing, 1
st printing. (in persian)
16-Nazaripour, Mohammad (2017), Necessity of performance auditing in the view of public sector’s auditors,
Science-Research Journal of Governmental Accounting, year 2, issue 3, pp. 79-92. (in persian)
17- Reichborn, K. (2013).Does Performance auditing Matter? (Doctoral dissertatio), University of Bergen, Norway.
18-Reichborn, K. ( 2013). ‘Political Accountability And Performance Audit: The Case Of The Auditor General In Norway’, Public Administration ,
Vol 91, Issue 3, pages 680–695.
19- Ronald, C.; Foster, T.; and F. O’ Connor (2014). “Emerging Strategies for Performance Auditing Insights from City Auditors in Major Cities in the U.S. and Canada”, The Institute of Internal Auditors Research Foundation (IIARF(.
20-Sandra, T. Henk,J ( 2010). ‘Performance auditing Improving the quality of political and democratic processes?’, Critical Perspectives on Accounting ,Vol21 ,pp754–769.
21-Tiron, A. ( 2010). ‘Performance Audit In Public Sector Entities – A New Challenge For Eastern European Countries’, Transylvanian Review of Administrative Sciences, Vol19, pp. 126-141.