.اکرمی، سیدرحمت الله؛ فعال قیومی، علی؛ قدیریان ارانی، محمدحسین. (1396). گذار از حسابداری نقدی به تعهدی در بخش عمومی: دوره زمانی مورد نیاز، دو فصلنامه حسابداری دولتی، سال سوم، شماره 2(پیاپی 6)، بهارو تابستان 96
2.بداغی، حمید؛ رضایی، حمیدرضا؛ قناد، مصطفی(1395). تغییر مبنا در حسابداری بخش عمومی؛ مشکلات و موانع پیش رو(مطالعه موردی : دستگاههای اجرای استان خراسان رضوی)، دو فصلنامه حسابداری دولتی، سال دوم، شماره 2(پیاپی 4)، بهار و تابستان 1395
3.صابر، مهدی. (1388). ”بررسی موانع گزارشگری بر مبنای حسابداری تعهدی در بخش عمومی ایران“. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس.
4.طالب نیا، قدرت اله؛ زارعی، بتول. (1390). ”بررسی تأثیر عوامل محیطی بر فرایند اصلاحات حسابداری دولتی در ایران از طریق مدل اقتضائی“. مجله دانش حسابداری، 2(5)، 51-73.
5.قاضی مرادی، نرجس(1395). مشکلات اجرای حسابداری تعهدی در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، دو فصلنامه حسابداری دولتی، سال دوم، شماره 2(پیاپی 4)، بهار و تابستان 1395
6.کاظمی، محمد وکرباسی یزدی، حسین. (1391). ”چالشهای استقرار نظام گزارشگری بر مبنای حسابداری تعهدی (با تأکید بر مسؤولیت پاسخگویی) در بخش دولتی ایران“. دانش حسابرسی، 12(48)، 23-44
7.محمدزاده سالطه، حیدر؛ فرجی، حمیده(1395). بررسی محرک ها و موانع تغییرات حسابداری دولتی در نظام گزارشگری مالی بخش عمومی ایران، دو فصلنامه حسابداری دولتی، سال سوم، شماره پنجم، پاییز و زمستان 1395
8.مهرالحسنی، محمدحسین؛ ابوالحلاج، مسعود؛ نکویی مقدم، محمود؛ دهنویه، رضا و امامی، مژگان. (1392). ”مرور نظام مند بررسی اجرای حسابداری تعهدی در بخش دولتی و نظام سلامت: چالشها و راهکارها“. مدیریت اطلاعات سلامت، 10(5)،750-760.
9.یاوری، علی؛ احمدی، ایرج و روضه ای، منصور. (1392). ”ضرورت بر به کارگیری حسابداری تعهدی در دانشگاه علوم انتظامی امین“. توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی، 2(28)، 129-148.
10-Aggarwal, R. &Goodell, J.W. (2014). “National Cultural Dimensions In Finance And Accounting Scholarship: An Important Gap In The Literatures? ”, Journal Of Behavioral And Experimental Finance, 1, 1-12.
11- Alesani, D., Jensen, G., &Steccolini, I. (2010). New Information, New Issues: The Impact Of IPSAS Adoption On Stakeholder Identification Of Issues: An Intergovernmental Organisation Study. Retrieved April 2014 From
Www.Inderscience.Com/Info/Inarticle.Php?Artid=48744
12-Cavanagh, J., Flynn, S. & Moretti, D. (2016). “Implementing Accrual Accounting In Public Sector”. International Monetary Fund (Fiscal Affair Department).
14- Godfrey, A.D., Devlin, P.J. &Merrouche, C. (1996). ‘Governmental Accounting In Kenya, Tanzania, And Uganda’. Research In Governmental And Non-Profit Accounting, 9, Pp. 193-208.
15-Hepworth, N. (2003). “Preconditions for successful implementation of accrual accounting in central government”. Public Money & Management, 23(1), 37-44.
16- Kiyoshi Yamamoto. (2010). “Accounting System Reform Japanese Local Governments”. Financial accountability and management, 15(3,5), 291-307.
17- Lüder, K. G. (1992). A contingency model of governmental accounting innovations in the political-administrative environment. Research in Governmental and Non-Profit Accounting, 7, 99-127.
18-Monteiro, B.R.P. & Gomes, R.C. (2013). “International Experiences with Accrual Budgeting in the Public Sector”. RevistaContabilidade&Finanças, 24(62), 103-112.
19- Mukah, Samuel. T. (2015). Effects of International Public Sector Accounting Standards Adoption on Public Sector Accounting and Financial Reporting in Cameroon. African Journal of Social Sciences, 6(4), 105-120.
20- Phetphrairin, U. & Judy, O. (2011). Accounting Change Model for the Public Sector: Adapting Luder’s Model for Developing Countries. International Review of Business Research Papers, 7(1). January 2011, 364-380.
22-Tiron-Todor, A. &Mutiu, A. (2005). “Cash Versus Accrual Accounting In Public Sector”. Studiauniversitatis Babes Bolyai Oeconomica1990, Available At SSRN: Http//Ssrn.Com/Abstract=906813.
23-Watts,R.L. , and Zimmerman,J.L.(1986). Positive Accounting Theory, New Jersey : prentice Hall.